Nerverna på utsidan

Börjar bli nervös. För vad? Egentligen inget.
MEN senast jag var hos en veterinär hade jag ingen trevlig upplevelse.

Kira hade hamnat i slagsmål innan hon kom till mej med en annan tok och hon var söndertrasad på vissa ställen. Söv, sydd, dränerad, rakad och annat hemskt. Då vi satt där utan en försäkring på Kira och vi visste inte hur vi skulle göra alls om hon skulle bli fixad, om hon skulle få somna in eller om hon skulle få köras tillbaka till den oseriösa HB som körde upp henne. Men till slut togs beslutet att hon skulle fixas. Jag fick dra på jobb för jag skulle jobba hela eftermiddagen/kvällen. Lagomt tills jag slutade så var dom klara där så jag åkte ut. Möttes av en ledsen hund full med stygn och dränage och den nedrans tratten på huvudet.

I ett mörkt rum låg hon för att vakna till och jag satte mej där lite för att hon skulle förstå vem jag var. Vi fick skjuts hem till mej. Kira fick följa med mej eftersom vi inte kunde ha dom tikarna ihop uppenbarligen. Första återbesöken tog vi bort dränagen och insåg att hon hade ett enormt våteksem. All min matbugdet den månaden gick åt till mediciner och vård för henne. En hund som inte ens skulle stanna hos mej egentligen men vad skulle jag göra då. Hellre att hon får vård och blir bra. Jag klarar mej alltid. Andra och sista återbesöket togs stygnen och vet meddelade att våteksemet såg mycket bättre ut bara nån vecka senare.


Och så ska vi till vet på måndag. Med båda mina terrorister. Bixxin ska få vaccinspruta och Kiras fettknöl ska tas bort. Småsaker som är en fis i rymden men allt sånt tycker jag är jobbigt för mina bebisar. Dom KAN ju faktiskt ha ont ett par minuter. :P Hehe. Uschamejen! Inte kul alls när dom har minsta lilla ont även om dom åstadkommer det själva. :P Men men. Dom kommer ju mysa i Malsjö hela veckan ändå så det går ingen nöd på dom. :)



Nu? Tråååååååååååååååååååååk, tv och jobb. Huliganerna sover och jag sitter och är mer sjukt jäkla uttråkad. Suck! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0