Den stora frågan; NÄR?

Är så trött på så mycket just nu. Har hamnat i en svacka som jag inte riktigt kommer upp ur. Man vill bara ligga under täcket och sova bort varenda sekund på dygnet och sova bort dom onödigt jobbiga tankarna. Men jag har ju en hund som ska ut och man ska ju få i sej sånt där som kallas mat osv. Nej jag hatar verkligen allt detta och undrar NÄR man ska bli bra och få må bra på riktigt. Det gör ju inte saken bättre att det händer annat på andra håll som sänker en också. Jag vill ju inte vara den som bidrar till en massa skit som påverkar andra. Men jag kan ju tyvärr inte göra så mycket åt såna grejer. Har andra inte alla hästarna i hagen så får det stå för dom men det är sjukt att lägga sånt på andra. Jävligt rörigt blev det nu men det får ni stå ut med eftersom jag inte tänker berätta detaljerat, nämna namn osv osv här. :P


Har fått lämna ifrån mej ansvaret för schemat för gården ett tag också. Det är för mycket, för rörigt och för många inblandade som bara krånglar till det och det hjälper mej inte upp ur min svacka alls. Får ta och åka iväg till gymet imorrn även om jag är grymt otaggad. Kan behöva ta ut lite skit på gymet så man kanske känner sej bättre sen. Stå och svära lite åt alla idioter. :P Blir förresten inget längre inlägg idag heller. Har nog gjort nått riktigt tokigt inatt och typ brutit vänstra pekfingret i sömnen. Kan inte använda det och det gör svin ont. :P Skit skumt men man gör konstiga saker ibland. :P


Varit en lugn och skön helg iaf. I fredags gjorde jag ungefär noll knop och satt hemma. På lördagen åkte jag med in till stan och firade kusin som fyller 10. Det var kärringsnack i 3 generationer, däckbyte, tacos, mängder med fika och mer kärringsnack. :P Var himla mysigt att träffa mormor, moster, mamma och ungarna vilket man inte gör lika ofta längre efter den lilla incidenten med hundarna i vintras. Så medans mamma och moster (läs mamma, moster kollade på) bytte däck så lagade jag och mormor mat. Sen åkte jag med tillbaka hem. Var så dum att jag stoppade i mej marängswiss efter all mat och fika att jag låg och kallsvettades, skakade och mådde illa hela kvällen.

Igår åkte jag ner till Säffle för att vara ute i solen hela dagen med A, barnen och Kira och så skulle vi grilla och grejer. Det blåste lite men var ändå varmt och skönt i solen. Så vi grillade fläskfilé och grejer och satt ute och åt. Mysfaktorn var riktigt hög! :) Lilla N somnade i mitt knä för hon vart så sliten så vi satt där i solen och myste. Inte lätt när man är liten och blir vääääldigt trött. :P Sen bar det av hemåt och både jag och Kira dog direkt vi kom hem. :P Men det var skönt som tusan och gjorde gott för själen att vara ute i solen och bara få slänga undan alla bekymmer en stund. Och det är riktigt härligt att vara ute med ungarna och vara med och leka och se hur dom roar sej och så. Barnskratt är det bästa som finns! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0