Hostmedicin, mer nässpray och noll sömn

Fy sjutton! Jag vill sooooooooooovaaaaaaaaaa! La mej i hyfsat bra tid för ett dygn sen. Låg vaken och bara drygade ut tiden innan jag lyckades somna runt 7. Upp och gjorde frukost vid 6 och la mej för att glo på barnkanalen. Inte ens hostmedicinen hjälpte den natten. Jävla gatulampa utanför låter som ett helt världskrig så fort det blåser eftersom varenda grej på den sitter löst. SUCK! Måste ringa om dom där grejerna imorrn. Och att få tänt på gångvägen mot coop för det är det kolsvart och häromdagen gick jag in i en bänk. Det + all is som varit senaste tiden = jag har fonus i telefonen på vägen till affären. Lika bra liksom så det går fort. :P Aja nu är ju typ isen borta. Fåglarna kvittrar utanför på mornarna och solen skiner kraftigt och överröser mej med serotonin. Nu ska bara den sista isen bort, det ska bli grönare och all sten på vägarna ska också bort. Inte så skönt för Kira att gå på alla dessa småstenar. :/ Idag (fredag) skulle det bli +7 grader. Soooooft! På onsdag skulle det bli +12 (!!) grader. :D Jag vill ha vår nuuuuuuuuuu så man kan njuta mer av att vara ute med Kira. USCH vad jag hatar vintern! :P


Dom hade lite böcker billigt på coop idag också. Så jag ska börja läsa Den farliga leken av Mari Jungstedt. Inte ens en femtiolapp för denna boken och den verkade vara spännande (fast jag egentligen bara läser självbiografier, inte kriminalromaner). Sen får den åka vidare till mamma som gillar såna böcker. Hon kanske får mer nytta av den. :P Hehe.


Så nu hoppas jag att hostmedicinen + boken ska kunna hjälpa mej att somna så jag sover bätttre inatt. Ikväll ska jag med till Grums för att kolla in Går'n där jag antagligen ska hjälpa till en del framöver. :) Eftersom jag har en del livserfarenhet och jag inte är ute och festar på helgerna och sånt där som många andra i min ålder så är jag gärna där och finns där för ungdomarna. Dom kanske behöver prata av sej lite nån gång och tycker att det blir lättare med en yngre istället för nån som är kanske 40+. Och dom behövde tydligen iaf nån tjej som är 20-30 så det passar mej perfekt. Volontärgrej såklart och jag skulle inte räkna med att det är ett jobb jag skulle få betalt för. Jag vill bara finnas där för ungdomarna och hjälpa dom så gott jag kan med olika saker. Kan jag hjälpa till med att hålla dom borta från gatorna och en massa alkohol och skit så gör jag det mer än gärna. Sen kan det vara ett sätt också för mej att "komma tillbaka" lite. Träffa mer folk, få lite rutiner dom kvällarna det är öppet och jag kommer vara där. Tror det kommer bli kanon! :)


 Kira har fått gamla små kallingar från lillebror som fick bli tikskydd eftersom hennes skaver så förbaskat. :P Hehehe.

Så nu gör jag som Kira och lägger mej beskvämt i sängen. :) Linnea kommer ju och hälsar på en sväng imorrn förmiddag så jag måste ju ut och ta en promenad med Kira och dammsuga och så så det inte är ryamattor på golvet. :P Hehe. Night y'all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0