En dag full med nya intryck

Vaknade imorse av ett HEMSKT ljud. Testade igår kväll om det gick att skicka sms till bärbara hemtelefonen jag fått av mormor. Det kom inte fram nått och jag trodde ju inte att det skulle ringa och en röst läser upp smset morgonen efter. Anyways så har mormor ställt in en ringsignal som låter som en jävla galen HÄST! Jag flög upp och funderade på vad i helvete som hände. Om folk hade dragit in hästar på gården som dom misshandlade eller nått annat sjukt. Det hann låta 4-5 gånger innan jag fattade att det var telefonen. INTE OKEJ ATT VAKNA TILL!!!! Kommer skita knäck i månader efter detta och mormor kommer få pisk nästa helg. :P Haha!

Inte nog med det! Jag sitter i godan ro på dass och pinkar innan vi ska åka iväg en sväng och hör från badkaret -"Ojojojoj". Tänkte att nu jävlar är det nått fel på rören alltså! Detta ljudet hörde jag ett par gånger. Innan jag hörde att det var katten som spydde. :P OM jag är spak efter den hårda morgonen! Himmel! Man vaknade ju till iaf. :P


Sen så åkte jag och Bixx iväg till lillerudsdagarna. Tittade runt på massor med roliga grejer och Bixx var JÄTTE duktig och brydde sej inte om andra olika djur eller människor. Kan dock bero på att hon var fruktansvärt trött. Och ynklig när det började regna. :P Kira åkte med Mogge, Anna och Kurt till stan för dom skulle kika på födelsedagspresenter till Kurt som fyller 2 år idag. GRATTIS KURT! :D Sen kom Mogge och Kurt och hängde med och kikade medans Anna och Kira hittade på annat. Kira är lite sådär med nya konstiga djur plus att hon löper så jag ville inte ha med henne bland en himlans massa hundar. :P Och det var nog skönt för Kira att bara få traska runt med Anna och få lite egentid utan pirayan. :P Skulle se en polishundsuppvisning på slutet med folk vet ju inte hur det där med hänsyn och respekt funkar så vi kom aldrig in och kunde se. Synd för det var det enda jag såg fram emot verkligen. :/ Men men.


Tog en avstickare in på kyrkogården också. La dit några rosor till finaste Jenni. Mitt hjärta låg kvar så det satte jag runt rosorna. :) Pratade lite med Jenni också och jag vet ju att hon som vanligt sitter brevid på stenmuren när någon är där. FAAN vad jag saknar dej älskade! Skulle ge allt för att få dej tillbaka hos oss! <3 Sen tittade jag till Andre som låg brevid sin bror. Andre bodde ju nått stenkast ifrån mej bara och han lämnade livet på jorden i maj. Helt sjukt och hela Vålberg var deppigt länge efter det. Men det är ändå skönt att veta att han fick komma till sin bror. Och dom hade det fruktansvärt fint med ingraverade bilder på dom på stenare och allt runt om var så fint. :)
 

Godingarna i bilen medans vi sitter inne på pizzerian. :) Bixx säger med hela sin lilla kropp: -"Muckar ni med oss så tar jag dej!". :D Hehehehe!




Iväg mot slottsbron då Anna och Mogge skulle käka lite och jag fick med mej en B&J hem. Jag har ju faktiskt namnsdag idag så idag FÅR jag unna mej. :P Sen kom vi hem och dängde oss i säng och på golvet för en liten vila. Bixx var så trött att hon knappt hann lägga sej innan hon somnade. :P Kira la sej på golvet och somnade gott. :) Så nu ligger dom 2 deckade här i soffan hos mej och jag är inloggad på jobb till 04. Imorrn är jag helt ledig. Då blir det att dammsuga och se om jag orkar försöka få ordning i den där klädkammaren. Phew!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0