Oxhälja

Puh!! Nu har jag och Kira kommit hem äntligen till vårat eget place. Skönt med en helg borta men det heter ju ändå hemma bäst. :) Vi kom upp i fredags. Tog det lugnt och fick lite käk. Sen vart det söling framför tvn innan det blev sängen.

Igår morse var det bara att kliva upp, slänga käk i mej och Kira och traska ner mot marten. Mötte upp Andreas och sen Linnea, hennes pojk och hennes mor och traskade runt ett tag. Linnea & co försvann i massorna och jag och Andreas tog en omväg runt för att slippa gå genom massorna tillbaka. Jag kände att Kira blev lite stressad av alla människor runt om och tyckte det var lite jobbigt att bli trampad på mer än en gång. Hon pep aldrig ens till eller brydde sej men jag tyckte lite synd om henne. Och då sprang vi på Anneline & co och tjötade lite. Var bra på alla sätt då man fick lite namn och så. :P Sen dök min huvudvärk på igen så vi gick hem och vilade en stund.

Senare under eftermiddagen kom moster och mormor hem så vi 3 gick ner och kikade. Kira fick stanna hemma. Det enda jag köpte till mej själv var 15 par strumpor och så hittade jag ett koppel till Kira. Det var som ett handtag längre in så man kunde hålla henne nära. Och en liten påse blandat hundgodis. :) Hem och käka och söla igen och sen sova.

Idag vaknade vi till, slängde i oss käk och gick ner igen. Hittade en påse att sätta på byxorna för godis när man tränar ute osv, en pipkorv och 5 tuggben med vom i. Muuums! :) Sen hem och söla lite, jag åt kräftor och sen sölade vi lite till. Soft helg med andra ord! :) Sen väntade vi in mormor, tjötade lite och sen bar det av ner mot bussen. Och en hel del bussresande senare är vi äntligen hemma. Där jag nu har 2 billiga katter som tyckte att jag skulle ha 2 tallrikar och en karaff mindre. Var bara att städa. KUL!!!


Träffade på goa Carro och Elvis också. Jisses vad den grabben växer! Vart tar tiden vägen liksom? Hujedamej! Måste ta och träffa dom där oftare så man inte missar en massa. :P Carro hade saknat mej på jobbet också. Det var varma ord jag kommer leva på länge. Elvis däremot äääälskade Kira och Kira äääääälskade att bli kliad på och klappad av Elvis. :) (Precis efter bilderna togs så åt hon upp honom. Aggressiv hund ni vet. :P HAHAHAHAHA!!!!!!!!)








Är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ stolt över min älskling som har åkt buss fram och tillbaka ända till Filipstad OCH har gått 2 gånger på sveriges största marknad utan att bry sej om varken hundar, barn eller människor. Jag gick stolt med Kira brevid som bara tittade på alla andra hundar som skällde. :) Och idag fick jag höra så många fina ord om hur fin och snäll hon var. :) Mitt hjärta. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0