Mini semester och korkade människor

Tog min hund, mitt pick och pack och drog till mormor igår. Liten weekend i Filipstad och kika på marten är väl inte helt åt helskotta. :) Köpa massa strumpor och saker till Kira. :) Var nere en sväng förut men Kira tyckte det var lite stressigt med så mycket folk och att det var så trångt så hon ville hem istället. Och nu har hon sovit som en stock ett tag efter den promenaden. :) Gött det att smulan får socialtränas lite. Och hon var sååååå duktig! Brydde sej inte om hundar, barn eller nån annan. Förutom när nån kom och trampade på henne bakifrån men hon skuttade bara framåt för att akta sej och sen var det inge mer med det. :)



Jo men igår hände det ju grejer också. Och eftersom nötet valde att blogga om skiten så gör väl jag också det eftersom det självklart finns 2 sidor av historien och hon utelämnade en del info. Jag skulle ner till bussen igår och hade väskor + Kira med mej. Det var en kvart kvar tills bussen skulle gå så jag band fast Kira utanför en liten kiosk en liten bit åt sidan så hon inte skulle sitta mitt i dörren, skulle in och köpa en dricka snabbt och sen gå igen. Kassan fanns i stort sett precis utanför så detta handlade om bara en minut. Jag ska precis ta drickan då jag hör Kira börjar skälla och in springer en morsa och gapar och frågar vem som äger hunden. Jag kommer ut och kollar vad faan som händer. Hon står och skriker på mej om att Kira var bara en decimeter ifrån hennes unges ansikte och skulle attackera och ha sej och att hon även skulle attackera morsan. Jag sa åt henne att hon sitter ju fast och tar sej ingenstans. Måste ungen välja just den vägen när det fanns 2 andra vägar att gå? Hon frågade om jag var så jävla säker på att hon inte tar sej nånstans osv. Jag frågade om hon såg dubbelknuten på kopplet där hon satt fast. Jag tog då hunden och sakerna och gick iväg för jag pallade inte och blev ganska chockad. Hon kommer efter vid busshållsplatsen och gapar ännu mer och ska ha mina personuppgifter. Fine hon fick dom. Härjade om att hon jobbat med hundar i SÅÅÅÅ många år och fött upp osv. Hon menade på att Kira är aggressiv och gud vet vad och jag sa att det är hon inte. Hon frågade då varför jag har munkavel på henne. Jag svarade att om hon nu jobbat så mycket med hundar så borde hon veta att det är en nosgrimma för att hon drar i kopplet. Hon trodde mej inte så jag sa åt henne att googla det. Då blev hon tyst. Hon påstog även att Kira skulle ha gjort utfall mot ungen eller hundarna på vålbergsdagen när vi var nere och kikade. Den enda hon kan ha gjort är att hon ville fram och hälsa. Något jävla utfall gjorde hon INTE och det har jag ett antal vittnen på.

Hon påstår även att jag har en hanhund. Konstigt att hon inte såg att det var en tik med väldigt hängande tuttar när hon var SÅÅÅÅÅÅ nära på att attackera dom. Men okej hon får väl tro att det är en hane då. Hon påstår även att jag sa att detta aldrig hänt. Jag sa att detta har aldrig hänt så länge JAG har haft henne. Hon har träffat och umgåtts med barn från 1 år och uppåt i olika åldrar. Hon träffar Ebba och Wilma nästan dagligen och bryr sej knappt om dom förutom att hon hälsar. Hon påstår även att butiksbiträdena stått och skrikit att hunden ger sej på ett barn. Det gjorde dom inte. Dom bara funderade på vad som hände. Dom har saker i fönstret i vägen för att dom ska kunna se. Och hon pratar om det så hemska ljudet Kira gjorde ifrån sej osv.

Nu ska ni få höra varför Kira skällde. Ungen (en liten grabb på 8-10 kanske) springer ur bilen och runt Kira och dyker upp bakifrån. Han tog en av 3 vägar men valde att springa bakom Kira. Och han måste ha kommit jävligt nära för Kira bryr sej inte om man inte kommer åt henne bakifrån. Dessutom ska hon inte få sej själv som en så bra hundmänniska när hon själv har 2 lösa hundar i bilen som springer omkring, kamphundar. Jag såg inte röken av varken bur, galler eller bälten vilket det idag är LAG på. Det visste t.o.m jag som inte har varken bil eller körkort. Om hon nu har jobbat så mycket med hundar så kanske hon borde veta att man inte springer runt och kommer upp bakifrån på en hund man inte känner som dessutom är kopplad. Hon har aldrig gjort ett sånt här utfall så länge jag har haft henne och aggressiv är det sista hon är. Hon blev livrädd för att nån kom springandes bakifrån och kanske t.o.m sprang på henne. Jag såg det inte. I sitt egna blogginlägg skriver hon om att det är just en rottweiler och menar på att det ska vara felet. Lite längre ner skriver hon själv att hon hatar folk som skyller på rasen osv. Hon säger emot sej själv i sitt egna inlägg men okey. Jag skyllde aldrig heller ifrån mej på att det var en rottweiler. Jag hade inte så mycket att säga till henne. Men jag kan förstå att Kira blev livrädd eftersom hon har blivit trängd förut och blivit misshandlad av 2 karlar. Stackars hunden är ju förstörd psykiskt och jag vet inte om träningen kommer rädda henne eller om jag kommer få avliva henne p.g.a vad dom förra ägarna har gjort mot henne.


Nej du fröken sönderopererad som inte själv har koll på sina hundar. Du kommer inte åt mej med din skit. ;)




Detta skrevs igår men datorn la av så allt detta hände egentligen i fredags!

Kommentarer
Postat av: Eriiza

Hatar när folk håller på så, och sedan för det andra skall väl hon fan ha koll på sin unge så att han inte springer på främmande hundar, oavsett ras, ålder och ägare.

Hade inte varit konstigt om Kira hade blivit aggressiv, ren instinkt.

Hade inte ungen sprungit på henne, så hade det ju aldrig ens blivit tjafs..

Så idioten får väl fan lära sig att ha koll på sina ungar !

2011-09-06 @ 15:32:44
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0