Livet är verkligen skört

Idag har det varit en sån där jobbig och tung dag då man helst inte skulle ha vaknat alls. Kom iaf upp och tog en dusch innan vi gick och mötte Hanna och Robin för att åka till stan. Kira blev den här gången glad över att se Robin (men det beror väl på allt godis och gott hon fick av honom förra helgen :P). När vi skulle gå på bussen så fick Kira ett ryck och skulle ha nått under bussen. Flygande löv såklart. Så hon drog mej en meter åt sidan med ett ryck. Sen kom vi till stan och mötte där Baso som fick hålla i min bulldozer medans vi var inne på subway en snabbis. Efter det gick vi bort till viken så jag kunde dumpa papper hos soc. Efter det drog vi oss mot våxnäs för att hämta Wilmabus och plocka upp stövlar hos moster. Träffade nån utanför moster som Hanna känner och stog där ett tag och tjötade. Kira fick ett ryck efter blåsande lös igen och flög in mellan tjejens ben så jag flög efter och stog där och bökade mellan hennes ben med kopplet. Jäkla hund ska passa på när man inte är beredd.

Gick vidare mot djuraffären och vägde Kira. Vågen stannade på 45 kg och hon har gått ner 3,4 kg. Plus att hon har lagt på sej en massa muskler. :P Wilma och Hanna gick och kikade lite på djuren där inne och sen gick vi till Willys och tog bussen mot stan. Gick och satte oss på torget för att vänta in Robin. Och när vi satt där och pratade som vanligt och allt var lugnt så får plötsligt Kira jordens ryck och lyckas dra iväg mej och jag flyger som en vante efter i andra änden av kopplet och landar hårt på marken. Väskan flög, min dricka flög (som var Burn så det såg ut som värsta blodbadet efter eftersom den är så röd :P) och mobilen åkte ur fickan. Jag har på nått sätt mosat fingret i stenarna så jag blev blå och knät skrapade jag upp bra trots jeans. Hon har ju fått redigt med muskler sen jag fick henne så hon är ju grymt stark. Men det var just att jag satt ner och det hände så jäkla fort att jag inte hann reagera som hon lyckades dra omkull mej. Annars lyckas hon aldrig rubba på mej. Så nu blir det att köpa ett retriever halsband så fort pengarna kommit in nästa vecka! Lite ledsen blev man just över att hon gör såna saker och att man märker mer och mer att hon kommer bli ganska svårtränad.

Sen så såg jag även tråkiga nyheter på facebook. Kira bodde ju hos gamla dansvänner, Ann och Roland, innan hon kom till mej. Där hon hamnade i bråk med deras andra tik Emma vilket var enledningen till att Kira kom till mej för dom ville separera på dom. Så jag har ju träffat Emma en del också när jag varit där och hälsat på. Och idag fick jag veta att Emma hastigt och plötsligt har gått bort. 1,5 år gammal och frisk i övrigt vad vi vet så det kom verkligen som en chock. Men en olycka kan lätt hända och då inser man att även våra fyrbenta vänners liv också är väldigt sköra. Så idag har det tänts ljus för Emma som kommit till himlen och det har varit en mycket dyster kväll. Mina tankar går till Ann och Roland och Chicko (deras rottweiler/rhodesian ridgeback). Fruktansvärt tråkigt för hon var så fin och go. Stog gärna på bakbenen och kramade om en runt midjan med sina framben. Och hon åt bär från buskar. Blåbär, lingon, hallon osv. Verkligen en speciell hund! R.I.P tokfian Emma! Vi kommer sakna dej jätte mycket! Även Kira trots erat bråk. :P Nu finns du i himlen hos Jenni så ta hand om henne! <3




Lånar bilden av Ann och Roland. Det är Kira till vänster (innan hon kom till mej och innan bråket), Chicko i mitten och fina Emma till höger. Kommer bli konstigt att aldrig se henne igen. :(

Kommentarer
Postat av: JHNA SUGARFUCK

Sv: Det låter som en ypperligt bra idé hörredu! Ska vi ta någon dag nästa vecka? <3 <3 <3

2011-09-22 @ 07:48:43
URL: http://jhnasugarfuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0