Life can end in a second

Usch jag kan verkligen inte sova. Ligger bara och skakar i ben och fötter och vrider på mej och härjar men kan för mitt liv inte finna ro att slappna av och somna.

Vart en tuff kväll även idag. Man inser mer och mer att folk lämnar livet runt omkring en. Innan morfar dog för nästan 3,5 år sen så har jag aldrig riktigt mist nån vän, familjemedlem osv. Sen gick morfar och ett tag efter det var det lugnt. Tills min födelsedag förra året.

Gammelmormor lämnade oss 26e oktober. Sen gick Tompa bort hastigt och plötsligt i november. Sen fick man reda på att även Sebba gett upp. Kände inte honom såå bra men vi har ju ändå "hängt" förr. Och nu i somras den 11e juni valde våran älskade Jenni att lämna livet på jorden. Det var efter det som jag insåg att jag pallade inte mycket mer. Allt kommer för tätt och jag kan inte hantera såna saker. Nu har precis fina Emma hastigt och plötsligt lämnat oss också. Den fina hunden som hamnade i bråk med Kira men var ändå världens goaste. Dom kärringarna kom helt enkelt inte överens bara.

Och nu har jag fått reda på att ännu en har valt att lämna livet på jorden. Jag tänker väldigt mycket på hans familj och speciellt Jonna, en gammal vän, som precis har fått barn med honom. Det kan inte vara lätt att ha en liten nyfödd och så går karln bort så man får ta hand om allt själv. Många är inte förvånade men det är ändå fruktansvärt tragiskt att det skulle hända just honom. Det är alltså ett ex till mej det handlar om. Nån jag var tillsammans med och bodde med när jag var 16 år. Så det var länge sen och inget långvarigt förhållande men jag kommer ändå aldrig glömma bort honom. Det hände saker med honom som var stora för mej. Och även om han inte var speciellt schysst ofta i vårat förhållande och vi tjafsade en del osv så tycker jag ändå att det är tråkigt att nått sånt här ska hända.

Och även om Jonna och jag, efter en del tjafs i vintras/våras, inte är vänner längre så kommer jag ändå berätta för henne att jag kommer att finnas här om det är nånting. Och hon lär behöva all stöttning och hjälp hon kan få nu. Kan inte ens tänka mej hur jobbigt hon har det just nu och jag skulle aldrig önska detta åt min värsta fiende ens. Det är jävligt skumt att veta att den här personen inte finns mer. Fast det är klart. Jag är fortfarande i chock och har inte fattat. Det kommer väl när man ser dödsannonser osv.

Well anyways. Ska se om jag kan försöka få lite vila innan jag ska tvätta och dola. Måste ju få sova lite även om det inte går.


Vila i frid Joel!
Nu har du det lugnt och skönt på andra sidan.
Jag är säker på att du sitter där uppe och vakar över din enda och nyfödda son.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag läser din blogg ibland och.. jag tror du lägger ner för mycket på det mörka, du gräver ner dej i allt hemskt som hänt, det är din onda sprial

2011-09-23 @ 11:06:13
Postat av: Anonym

Tack, fint skrivet. Det är förjävligt just nu. /Jonna

2011-09-23 @ 19:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0