Sleep well

Nu får du äntligen ro i själen. Begravningen var så fin och låtarna var så du. Det var humor som jag vet att du hade gillat och fin musik som speglade dej bra. Jag är säker på att du satt där uppe och vakade över oss och tyckte att allt var som du ville ha det. Och jag kunde nästan inte hålla mej för skratt bakom tårarna när kilten nämndes. Att du ville ha en men aldrig fick en sades det. Men jag vet ju att du fick tag på en och hade den på dej ibland. Du brydde dej inte ens när jag skämdes över att du satt i t-shirt, min cowboyhatt, kilt, boxerkalsonger och skor i din gamla turkisa Volvo. Där du hade hängt upp min vit bh i backspegeln som en kul grej. Du struntade helt i vad andra tyckte och det var det underbara med dej. Du körde ditt rejs och så skulle det vara. Tack för tiden jag fick med dej även om vi var unga. Och tack för alla härliga minnen även om allt inte var perfekt. Idag minns jag dom bra grejerna med dej även om det var tufft att säga hejdå. Men det är ju inget hejdå. Vi ses ju där uppe igen. Och då ska jag ha med en kilt till dej. Sov gott Joel och känn friden du nu har i själen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0