Känslan av mjuk päls och ett varmt hjärta

Inser mer och mer att allt blev så mycket bättre sen Leah flyttade. Även om jag saknar henne grymt mycket så mår alla så himla mycket bättre. Det är öppet i hela lägenheten hela tiden och alla kan gå som dom vill. Utom till badrummet för där satte jag kompostgallret eftersom Kira envisas med att äta kattskit och det är inget jag gillar. :P Kira är gladare överlag av att få röra på sej mer i hela lägenheten och för att hon slipper vara på vakt för Leah hela tiden. Nemo är också gladare för han får vara här inne och umgås hela tiden nu. Och så sover han med mej i sängen på nätterna också och det mår han också mycket bättre av. T.o.m Nemo har förändrats väldigt mycket och är gamla vanliga Nemo igen. Även om alla var vänner (förutom att Kira och Leah var på helspänn mot varandra) så var det helt klart bäst såhär. För allas skull. Och jag ser så väl på korten på Leah nu att hon mår så himla mycket bättre. Här var hon bara en tanig liten katt som var på sin vakt hela tiden och hamnade utanför. Så nu har alla det bra och mår bra av detta och det gör att jag mår bättre också av det. Nemo och Kira är bästa vänner och leker, busar och myser om vartannat. :)

Såhär mysigt har vi de jag och Nemo på kvällarna när det är läggdags. :)




Har även idag sytt iordning Kiras tomteluva. Tog ur resåren inne i luvan som bara var jobbig och sydde den som ett band under hakan så den sitter kvar på huvudet. Hon är ju för go min älskling! Sötare hund får ni allt leta efter! :)









Fick ju hjälp av bästa Marie att städa igår (lördag). Jisses så snyggt det blev! Låg ju högar i hörnen med bara prylar och grejer. Jävligt drygt att få ordning på när man är ensam och har problem med många saker. Men nu är det så städat och fint att jag skulle inte kunna förstöra det genom att stöka ner sådär igen. Ytorna är större och det ser mycket fräschare ut. Idag medans jag kokade pastan jag åt diskade jag t.o.m disken från igår kväll och imorse. Annars brukar jag typ diska det jag behöver när allt är använt och skitigt. Lite impad själv faktiskt men nu är det verkligen andra bullar! :P Så eftersom allt känns så mycket lättare här hemma så har jag mer lust att börja ta tag i saker. Så imorrn har jag bokat in ett Disco Fever pass på nJoy. :) Se om man orkar med ett Poweryoga eller Zumba Party pass efter också eller om man bara kör ett pass. Den som lever får se. :P Så nu ska jag försöka komma igång lite bättre med träningen också. Känns bra! Kanske det blir lättare att somna på kvällarna och kanske t.o.m sova hela nätterna utan att vakna 9365497 gånger när man tränar och sliter ut sej lite. Man kan ju alltid hoppas. :P Men nu blir det nån tecknad julfilm och mysa ner mej med Nemo och försöka sova. :) Natt inatti. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0