En soppa av kaos

Ja nhu har jag ju inte skrivit här på ett tag igen. Har haft fullt upp ända upp över öronen hela veckan. I söndags kom ju rottistiken Kira 4 år hem till Roland och Ann i medskog. Jag skulle då få hem hennes valp Zelda trodde vi men hon kom inte med. Sen fick Zelda ett nytt hem iaf så jag blev inte med hund då. Roland och Ann har sen tidigare en tik och en hane hemma. Kira fungerade fint i ett par dagar med deras tik Emma. Tills det plötsligt exploderade och dom rök ihop ordentligt. Dom fick till slut isär dom med hjälp av en fotpall och hade då redan försökt bända isär käftar och haft sej så dom skulle få isär dom. Men det tog ett tag och det slutade med blod upp över väggar och på golv och rivna blommor och prylar. Dom fick isär dom och tog med Kira till nedervåningen så hon inte skulle vara nära Emma igen ifallatt. Kira blödde uppe på nosen och hade en del andra uppbitna revor. Så det var bara att få en tid till djursjukhuset och åka in med henne. Jag kom dit ett par timmar innan då dom ringde i lite panik och Kira blev jätte glad över att se mej. :)


In till djursjukhuset iaf och vi fick veta att Kira var minsann inte försäkrad så detta skulle kosta. Vi fick vänta med henne i 1,5 timme innan vi löste allt med kostnader osv innan hon kunde få behandling. När hon väl började få behandling så åkte Ann och hämtade Emma och Roland för Emma behövde också kollas för att hon inte ville lägga vikt på ena frambenet. Så runt 21 på kvällen kom jag dit. Då var Ann, Roland och Emma ute i väntdelen och väntade in mej. Jag fick komma in till Kira som låg i ett mörkt rum och vaknade till efter narkosen. Tratt på huvudet och massa sydda sår. 3 st dränage också och rakad hud på massor med ställen. Så hon ser ut att ha kommit från ett världskrig. Men vi kom till slut hem och gick och la oss så hon fick vila ut. Hämtade mediciner och allt igår och dom tar hon lite motsträvigt men det funkar ändå kanon. Och så tvättar vi ju sår och så ett par gånger om dagen. På måndag kl. 10 ska hon äntligen få bort dränagen iaf. :)

Så nu finns iaf Kira hemma hos mej och jag väntar in kontrakt och allt. Ringde även If direkt igår för att fixa en försäkring på henne. Det går inte att ha djur oförsäkrade helt enkelt! Men hon är pigg och kry och tycker bara att det är lite jobbigt med såren och tratten. Annars är hon som att inget har hänt. :) Så nu har jag den här fina lilla tjejen hemma hos mej. :)



Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din sida - den har verkligen potential :)!

2011-07-20 @ 14:49:42
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0