På väg mot den bra vägen?

Äntligen tog jag tag i det som jag har haft ångest för i drygt ett par veckor.
Ringde VC och fick ta den enda tiden som fanns hos nån idag.
Fick meddela hur akut det var så jag kunde få ta den.
Kom iväg och fick vänta in läkaren.
In och prata lite, gjorde ett "test" där han skulle räkna ut poäng och på nån skala se hur jag låg till antar jag.
Och jag fick höga poäng så han märkte att det var jobbigt.
Fick 3 olika mediciner.
En antidepp, en lugnande för dagen när jag behöver om paniken kommer igång och en sömnmedicin.
Uppföljning om en vecka och se hur allt har gått.
Det ska ju ta iaf en vecka också för medicinen att verka ordentligt så jag kan ju inte räkna med effekt från den antideppressiva just nu.
Tar en halv också nu första veckan så inte biverkningarna går igång ordentligt.
Jobbigt när en vanlig bieffekt är att man kan må sämre psykiskt.
Så jag skulle vänja in med en halv första veckan.
Har dock varit lugn och skakar inte för första gången på dagar nu ikväll.
Tog den antideppressiva och en lugnande förut.
Så nu känner jag mej lugn och har iaf lite ro i kroppen.
Ska bli spännande att se om sömnmedicinen funkar bra så jag får sova en natt.
Vore SÅÅ underbart!
Har dängt ungarna i säng så nu ska väl jag och mamma nörda FB spel vid en varsin dator och vara sådär fruktansvärt sociala. :P
Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0