The story of my life

Ja uj ja. Jag försöker fortfarande att skärpa mej och blogga lite mer. Men jag har mest legat i ett par veckor och inte gjort allt för många knop. :P

I helgen hände det iaf grejer. Hade känt mej nere och tom i ett par veckor och velat åka till akutpsyk men har inte haft pengar eller nånting. I fredags var jag ute på krogen och träffade folk, strax efter 1 fick jag panik och ville därifrån. Fick komma hem till E för att sova över. Jag var överlycklig. Tills panikångestattacken kom ikapp mej och jag orkade inte stå emot. Ringde akutpsyk där tjejen i luren dumförklarade mej för att jag druckit alkohol och sa att jag mådde inte alls dåligt. Men hon sa till slut att jag skulle komma dit. Fick tag på Alexandra så hon och hennes kille följde med. Ringde upp E och frågade om det fanns nån möjlighet att han orkade skjutsa oss. Det gjorde han. Och det är jag SÅ tacksam över! Hoppas han förstår det. Kom iaf in. Det första jag fick göra var att blåsa och sen pissa. Har aldrig gjort det på akutpsyk men det var väl bra att göra som dom ville. Gick sen in och pratade med dom om allt. Sa hur det var med allt osv. Fick meds. Några sketna atarax, några sertralin (eftersom mina tagit slut) och som om inte måttet var rågat redan. Dom tycker att jag ska ta en hel ml theralen på plats. Gissa om vägen från sjukhuset till herrhagen tog lång tid. Tycker inte att man ska ge en berusad person theralen men okej. Dom "kan" väl deras sak. Kom ut från sjukan och ringde tillbaka. Kollade om det var möjligt att få sån sjuktransport så jag tog mej hem där jag känner mej tryggast. Men nej då dumförklarade hon mej igen. Tyckte att jag hade varit ute, missat bussen och kom och utnyttjade akutpsyk för att ta mej hem. IDIOTER! Orkade inte ens tjafsa mot den ikompetenta jävla f**tan och drog med hem till Alexandra. Sov där i världens minsta soffa och dagen efter fick jag tag på faster som körde mej hem.

Kom hem till centrum, fixade en kebab och fick nycklarna av Robin eftersom Robin och Hanna kollat till Kira. Kom hem och Kira var sååååååååååååå glad över att jag var hemma! Så jag fick djurterapi av alla godingar och bara sov och sov. Idag har jag inte gjort så många knop heller. Kom iväg under eftermiddagen till stan och drog på Willys med Hanna, Robin och Wilma bus. :) Det var gött att träffa lite folk och inte bara sitta hemma.

Så nu ligger jag i sängen och ögonen går ihop. Jag är sååå trött och sliten efter den här helgen. Och jag har en jobbig känsla i magen med tanke på läkarbesöket imorrn. Jag hoppas att jag får nån ordning på allt detta och att det ska gå åt rätt håll. Har kollat runt lite på olika grejer. Jag passade in lite för bra på borderline. We'll see. Läkaren lär väl ge mej nån/några diagnoser så jag får rätsida på allt. Hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0