La Karlstada! :D

Sweeet!
Åker nu in i Degerfors.
Är ca. 15-20 försenad med tåget men jag är ju på väg iaf.
Har haft en helvetisk dag men allt löste sej.
Höll på och gjorde iordning och packade det sista i lägenheten och såg på klockan när den var 13.10.
Jag hade bestämt att jag skulle åka med tunnelbanan runt 13.15 så jag skulle hinna hämta ut biljett och allt.
Det kunde jag FETglömma!
Gå med 6-7 väskor (vissa mindre iofs) i snön till centrum i vällingby på 5 min.
Aaaaaaldrig!
Så jag flög ut genom porten och lyckades få tag på en stackars karl som jag bönade och bad om skjuts.
Jo då skjuts fick jag och han hjälpte mej t.o.m med att bära ner alla väskor till perrongen.
Där stängde dom dörrarna och skiten skulle åka.
PANIK!
Han fjäskade för chauffören och jag fick åka med.
Vill tacka gud och alla vad dom är för att denna karln dök upp som en riddare på vit häst. :P
Haha!
Men flirta kunde jag inte för i bilen hade han både barnvagn och barnstol. :P
HAHAHA!
Men jag kom på tunnelbanan och åkte halv.
Då skulle jag ha en kvart på mej på centralen för att hinna plocka ut biljetten och leta upp tåget.
Det kunde jag också glömma.
Så Marie letade fram min plats och jag hoppade på och höll tummar och tår.
Hade bara bokningsnumret så jag hoppades på att detta skulle funka.
Åkte från gbg en gång då ALLA maskiner var paj så jag kunde inte få nån biljett och då gick det bra med bokningsnumret.
Så jo den urgulliga tjejen knappade in det och det var lugnt. :D
Jisses!
Men nu är alla sakerna med och jag har lämnat Sthlm bakom mej.
Så ikväll blir det forshaga och imorrn bär det av till Karlstad. :)
Och bästa Sara hörde att det blev utgång på lördag så då firar Tempel 1 år och vi ska dit. :)
Kommer bli en soft helg och det kan bara bli bättre. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0