Slackers!

Ja men då ska vi väl beksriva lite hur man trivs i lägenheten såhär efter natt nummer 3. Jag har ingen frys, inget galler över brunnen i duschen och inte en enda tv kanal. Frys och galler skulle jag kunna vänta mej igår men än har ingen varken ring eller plingat på dörren. Frysen är inte så noga eftersom jag ändå inte äter mat nu men gallret till brunnen går ju för sjutton ner i brevlådan! Och så kopplade jag ju in tvn häromdagen för att se vad som fanns att titta på. a kanaler inställda så det var ju bara att söka. Inte EN kanal fick jag in så jag antog väl att tvn var trasig. Fick idag hem en annan liten skit tv som garanterat funkar och där fick jag minsann inte heller inte nån kanal ALLS. Så imorgon ringer klockan tidigt för att ringa felanmälan och säga att dom kan ju faktiskt komma hit med åtminstone mitt galler och fixa antennuttaget så jag får tv. Fast egentligen står det ju faktiskt 1a april på kontraktet även om jag fick flytta in redan 25e mars. Så alltså ska ju lägenheten vara bebolig iaf senast sista mars. Ska ju bli spännande att se hur dom tänker lösa detta och evetuellt kompensera mej om dom inte löser detta senast imorgon. Dom kan faktiskt ta och fixa sånt när lägenheten stått tom ett tag och nån flyttar in. Ska även be hyresvärden om protokoll på besiktningen om den gjorts. Det förvånar mej inte om väggar, golv, tak och lister runt fönstret i badrummet får bytas ut. Mögel och annat äckel och det verkar bara fallfärdigt helt och hållet. Så nej just nu trivs jag inte ett dugg att bo här. Och fixar dom inte dom viktigaste sakerna imorgon så kommer jag att kontakta hyresgästföreningen eller nått annat som sätter hyresvärden på plats. Det är så löjliga saker som inte är fixade att det får mej att fundera på om munkforsbostäder verkligen är en seriös hyresvärd. Just nu tror jag inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0