Protest!

Nej nu jäklar har ni skitit i det blå skåpet alldeles för många gånger. Så nu visar jag och vi andra vart det ska stå och det ska då inte skitas i!
Jag ska med på en linedancekryssning i april till Riga. 2 dygn med massor med linedance och en dag i Riga att titta runt och upptäcka.
Det har alltid varit 3 golv. Ett som heter panorama bar. Där är det lite mer fest och endast önskedanser. Alltså håller vi som vill kunna påverka danserna som kommer till där. Ett golv med stort utrymme runt omkring och golvet är fyrkantigt och jätte bra med utsikt på sidorna ut över vattnet.
Ett annat golv är inne i en konferenssal. Där finns knappt någon luftkonditionering alls så när svetten börjar rinna efter väggarna får lokalen utrymmas för att vädra ur. Lågt i tak och knappt ett par dörrar öppna. Färdig danslista och också ganska mycket folk.
Tredje golvet heter dancing palace. Där är det luftigt och bra och man kan stå på samma plan som golvet eller en våning över och titta ner på golvet. Detta golvet är dock RUNT (vi dansar till 4 olika väggar. detta blir svårt med ett runt golv) och där dansar mest såna som kanske inte har dansat så länge och dansar gärna lite lugnare danser. Det kan även vara mycket folk där så det kan bli himla trångt.
NU inte riktigt en månad innan kryssningen går av stapeln kommer dom på att panorama bar ska det inte dansas linedance på alls. Där ska det minsann vara disco nu i år. Du funderar man ju lite. Vem åker på en linedancekryssning för att dansa disco när det finns så många fler typiska partykryssningar? Varför ta bort det bästa golvet och inte bara spela disco i captains bar där det finns lite yta att dansa på och det är ändå helt ostört från dom andra golven? Och vart ska alla som brukar vara på panorama bar få plats? Det kommer ju bli så fruktansvärt trångt både på dancing palace och i konferenssalen att det inte kommer gå att röra sej. ALLS! Folk kommer få dansa ute bland bord och stolar för att få lite utrymme så man iaf kan vända på sej utan att dundra in i någon.
Så jag har nu startat en grupp på Facebook för att bjuda in folk och protestera mot detta. Jag kommer även ringa någon under veckan som kommer och fråga hur dom egentligen tänkte. Båten har alltid varit abbonerad så detta är med största sannolikhet något som tallinksilja inte hittat på. Detta är något våra egna dansare hittat på som har hand om resan. Så jag har ett tag på mej att ringa ner dom totalt och få med alla jag kan i min grupp så dom ändrar tillbaka. Annars kommer jag avboka resan och jag vet fler som är bra sugna på det. Dom hade även bekymmer med att dom kanske inte får ihop tillräckligt med resenärer så att resan kunde bli av alls. Detta var för ett par månader sen. Men nu lär dom tappa resenärer p.g.a detta. Så frågan är ju vad dom helst gör. Jag gör gärna allt i min makt för att hela resan skulle bli inställd om dom inte ger sej med dessa pinsamma fasoner.
Missuppfatta inte linedancevärlden. Den är underbar och alla är underbara! Men ibland kan det tyvärr bli lite konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0