Skattkistan

Well idag äntligen fick man hem dom där deklarationspapprena som hade kommit till mormor. Öppnade och tårarna fyllde mina ögon. Jag insåg att jag får tillbaka så mycket som jag ALDRIG kunnat ana. MEN då kommer ju problemet. Jag lever nu på socialbidrag. Om jag fortfarande gör det när jag får tillbaka skatten så kommer jag inte få något bidrag och jag får leva på dom pengarna jag får på skatten. Så gissa om jag är SJUKT taggad att få ett jobb innan. Om jag får det så får jag ju lön att leva på och kan göra vad jag vill för skattepengarna. Och eftersom det inte bara äe en tusenlapp eller två utan en hel del mer så vill jag gärna ha dom pengarna extra och inte behöva leva på dom så jag för en gångs skull kan få göra nått denna sommaren. Så om jag hinner få ett jobb så ska banne mej jag resa nånstans tror jag. Skulle vara SÅ underbart att få resa bort lite. Eller att få mej en bra lägenhet och köpa massa grejer till den. Vore SÅ underbart! Så nu söker jag alla möjliga jobb jag kan komma på. Ett jobb hos flera olika företag som jag inte gärna nämner här just nu men jag hoppas på att få en chans på ett sånt jobb. Kan vara lite lättare än ett vanligt butiks- eller serveringsjobb. Men men. We'll see. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0